‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).
‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).

شعری از فاصله ها

من و تو هر دو به یک شهر و ز هم بی خبریم       هر دو دنبال دل گمشده ای ، دربدریم

ماکه محتاج نفسهای همیم ، آه ! چرا               از کنار تن یخ کرده ی هم می گذریم؟

ما دو کبکیم هواخواه هم اما افسوس          هردو پر بسته ی چنگال قضا و قدریم

آسمان ، یا که قفس !؟ آه ! چه فرقی دارد          سر پرواز نداریم که بی بال و پریم

حال ، دیگر من و تو ، فاصله مان فرسنگ است     گرچه دیوار به دیوار هم و "در " به "دریم "

همه ترسم از این بود : می آید روزی            من و تو هر دو به یک شهر و ز هم بی خبریم

شعر از : استاد علی محمد محمدی – ایلام – سرگروه شیمی شهرستان ایوان 

======================================================== 

فاصله ها نه فرسنگ و دیوار است            دل از دل از بر هم بیزار است  

دهکده جهانی بزرگ و  بسیار است          فکر در هوس دیدن دیوار است   

                 این دو بیت تقدیم به آقای محمدی از خودم بود تا نگی ما شاعر نیستیم   

کجایند شهیدان خدایی- افسوس که من زمینیو و تو را فاصله بسیار است

======================================================= 

پارسال... 

پارسال ، اول مرداد سر ساعت هفت 

               نبش آن کوچه ی باریک دل از دستم رفت!

 

یک نفر آمد و در جان وتنم شعله کشید 

               باز هم قصه ی همسایگی آتش و نفت !  

 

وبلاگ آقای محمدی : http://ermes3.blogsky.com/  

جناب آقای محمدی یکی از افتخارات استان ایلام است امید است با سیقل دادن اشعار گرانبهایش به یکی از ستاره های کشورمان تبدیل شود . انشاء الله 

عجیب نیست که شیمیست ها شاعر می شوند 

خدایش بیامرزد یادی بکنیم از علی عباس قیطاسی کارشناسی شیمی دبیر شیمی در ملکشاهی که چند کتاب ایشان در زمینه شعر و ادبیات چاپ شد و اینهم جناب آقای محمدی که شعر می گویند خدا را چه دیدی شاید ما هم شاعر شدیم. 

 

امتحان جامع دانشگاه پیام نور

روز ۲۵ شهریور ماه و ۲۴ رمضان به محضر آقا امام رضا(ع)برای برگزاری امتحان جامع مشرف خواهم شد.

 =======================================================

دروس اعلام شده برای امتحان جامع دانشگاه پیام نور برای رشته شیمی آلی - دکتری دانشگاه پیام نور مشهد مقدس به قرار زیر می باشند:  

۱- شیمی هتروسیکلت                                        حداقل نمره ۱۶  

۲- شیمی ترکیبات پلیمری                                     حداقل نمره ۱۶  

۳- فصل های ۵ و ۷ و ۸ و ۹ از طیف سنجی پاویا         حداقل نمره ۱۶  

 

تاریخ امتحان: ۱ و ۲ مهرماه ۱۳۸۸  

محل امتحان: ساختمان تحصیلات تکمیلی 

مسئول گروه شیمی- مقطع دکتری :  جناب آقای رجبی است

 خانم میرشکرایی mirshokraie64@yahoo.com  از گروه شیمی رفته

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 

خبری دیگر :  

برای سرچ مقالات بالاتر از ۲۰۰۰ به خانم هدایتی و خانم رحیمی نژاد تماس بگیرید 

ایمیل ارتباطی :           researchlib@pnu.ac.ir 

تلفن: 22441473-021   

####################################################### 

خبری دیگر :  

برای دیدن مطالب مربوط به مقطع دکتری دانشگاه پیام نور به سایت زیر مراجعه کنید: 

www.phd.pnu.ac.ir 

 

تلفن: 22830858   - 22295747   - 22804842     تماس با مرکز دکتری  

************************************************************** 

تلفن محل کار تحصیلات تکمیلی : حساب 90052 بانک ملی شعبه بنفشه کد 1508 بنام تمرکز وجوه دانشجویان پیام نور     فاکس : 22808494 021

خانم حبیبی و خانم میرشکرایی 

=======================================================

آدرس تحصیلات تکمیلی : تهران خیابان فرمانیه خیابان دیباجی شمالی خیابان شهید حاج محمود نوریان کوچه شهناز کوچه صفا- مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خانم میرشکرایی یا آقای ایرانشاهی  

======================================================= 

 کیف کردی از این همه خبر.  البته برای دانشجویان دکتری قطعاً جالب است.  

یاران دیروز، مردودین امروز و مبطلین فردا

یاران دیروز، مردودین امروز و مبطلین فردا 

 

مولا علی (ع) :

فی تَقلُبِ الاَحوالِ عُلِمَ جَواهرُ الرِجال:

در دگرگونی روزگار است که جوهرۀ وجودی یک انسان مشخص می شود.  

دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی نقطۀ عطفی در تاریخ اسلامی به ثبت رسید. از چند جنبه قابل بررسی است که به عرض می رسانم. 

اول اینکه: حضور بی مانند و مثال زدنی مردم قهرمان ایران اسلامی در پای صندوق های رأی باعث حیرت دنیای غرق در مادیات شد و من همچون یک عضو کوچک و دلسوز این انقلاب، این حضور سبز علوی را تبریک می گویم و مردم مطمئن باشند این حضور باعث آبرو و عزتی خواهد شد که در آینده باعث تنومند شدن درخت سرافراز انقلاب خواهد بود و برکات وجودی این حضور در آینده ای نه چندان دور خودنمایی خواهد کرد.  

دوم اینکه: کشورهایی که چشم دیدن ایران قوی و قدرتمند را ندارند از چندی قبل در رادیوهای خود و با تبلیغات وسیع مردم را از حضور در پای صندق های رأی منع می کردند و عدم حضور مردم به مثابۀ مخالفت با ایده های ناب و انقلاب اسلامی می دانستند وقتی دیدند این حربه کارساز نیست به حمایت از بعضی از کاندیدها پرداختند و از قبل انتخابات، تقلب مجریان انتخابات را به تبلیغ نشستند و موج سبز را به امید دیدن انقلابی دیگر حمایت کردند. اتفاقاً این حقۀ کثیف کارساز شد و سیاسیون بعضاً پرتجربه نیز در این مسیر خودنمایی کردند و کار را مشکل تر نمودند و قضاوت کردن را سخت تر.  خیابان های تهران را به محلی برای آشوب، انتقام گیری و قدرت سیاسی خود تبدیل کردند و آتش سوزی و حمله به امکان عمومی و بانک ها شروع شد. در این بین عامۀ مردم به تنگ آمدند و خسارتهای مالی و جانی محدث شد که لاجرم، جرم اصلی را به اصطلاح نخبه های سیاسی مرتکب شدند و همه خسارتها و تلافات بنا به گفتۀ رهبر فرزانۀ انقلاب بر عهدۀ همین سیاسی کارهای سطحی نگر خواهد بود.  

سیر تکاملی یاران دیروز، مردودین امروز و مبطلین فردا، تحقق نتیجۀ عمل این آقایان است. کسی که برای خدا از همه چیز خود می گذرد چنین رفتاری نخواهد داشت. کسی که توان کنترل خانواده و اقوام و زیردستان خود را ندارد چگونه می تواند ادعا کند منجی است، ادعای رهبری کند و بر وی الهام تکلیف شده است که برای غیر خدا بجنگد.  

سوم اینکه: کسانی که در تبلیغات انتخاباتی خود چهرۀ مظلومانه، محبوب و محجوبی به نمایش گذاشتند و ادعای قانون گرایی کردند در موقع عمل ثابت شد که به هیچ اصول و قانونی پایبند نیستند و گفته و نظرات بزرگان انقلاب را که مبنای قانونی دارد قبول ندارند. مطمئن باشند که انقلاب و تاریخ انقلاب، نحوۀ برخورد شما را فراموش نخواهد کرد. حافظۀ تاریخ پاک ناشدنی است. اصلاً فرض کنیم این بدعت توسط شورای نگهبان عملی شود و انتخاباتی دیگر برپا شود و در انتخابات بعدی غیر از آقای دکتر احمدی نژاد انتخاب گردد طرفداران ایشان کوتاه نخواهند آمد و به همین ترتیب خیابانها را به آشوب و ناامنی خواهند کشاند و این یک دور باطل است و مطمئناً نتیجۀ این بدعت برای کشور ما بسیار نامیمون خواهد بود و از از این کشور چیزی مثل بنگلادش، پاکستان و یا اوضاع ترکیه خواهند ساخت. ما باید ببینیم چه را داریم به دست می آوریم. آقایانی که در بدو ثبت نام مکلف به عمل به قانون اساسی و اطاعت ار رهبری می شوند صحبت رهبری اجرای مراحل قانونی است پس چرا بعد از کلام رهبری رویۀ دیگری در پیش گرفتند و از قانون تمکین نکردند این خود گریز از قانون و پشت پا زدن به قانون نیست؟

چهارم اینکه:  شکی نیست که در آینده ای نزدیک ایرانِ قوی و مسلط در روابط بین المللی نمودارتر از قبل خودنمایی خواهد کرد و این مهم، برای نخبگان هویداست و آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و دیگر کشورها، راهی جز کنار آمدن با ایران نخواهند داشت.

پنجم اینکه: سخنان حکمیانه و عالمانه و مسلط رهبر و ولی امر مسلمین حضرت ایت الله خامنه ای روح امید و دلگرمی در مردم دمید و واقعاً سخنان گهربار ایشان حکمیانه و به موقع باعث تسلی خاطر دلسوزان انقلاب شد و جزء این هم انتظار نمی رفت. سخنان رهبر فوق العاده در بین مردم تأثیر گذاشت و به کرات دیده می شد که سخنان رهبر را نقل می کردند. کلام رهبری باید فصل الختام همۀ نخبگان سیاسی می شد و انتظار عامۀ مردم هم نیز چنین بود ولی دیده شد متأسفانه صحنه گردانان اصلی این آشوبها، از کار خود دست نکشیدند همچنان به اقدام نابخردانه خود ادامه دادند و به نظر این حقیر اگر بیشتر از این، ادامه یابد این به معنای مهر بطلان بر چهرۀ این آقایان خواهد بود.  

   

ششم اینکه: هیچ وقت محبت های رهبر انقلاب را در مورد جناب آقای هاشمی فراموش نمی کنم زمانی که قرار بود آقای هاشمی ریاست جمهوری را واگذار نماید رهبر در وصف ایشان فرمودند هیچ کسی مثل آقای هاشمی برای من نمی شه. از یاد نمی بریم که بعد از ریاست جمهوری، رهبری، ایشان را برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای فرهنگی انقلاب و دیگر شوراهای تصمیم بگیر انتخاب کردند. سخنان اخیر ایشان در خطبه های اخیر نماز جمعه را نیز نباید از یاد برد. جواب این همه محبت ها این بود. من از مرد کارکشته ای  مثل آقای هاشمی واقعاً تعجب می کنم. البته مدتی است رفتارهای عجیب و غریبی دارد و تاریخ انقلاب باید همه را بشناساند. آقای هاشمی برای انقلاب خیلی زحمت کشیدند و حیف است چنین شود. ولی در دیدگاه مردم، با ادامه این روند، آینده ای روشن برای ایشان و طرفداران ایشان وجود نخواهد داشت اقدامات خوب گذشته مهم است ولی مهمتر از آن، حفظ داشته هایمان است که جناب آقای هاشمی با اینگونه رفتارها، پا به داشته های خود می زند.

هفتم اینکه: به نام امام، علیه گفته های امام عملی انجام دادن خیلی بی انصافی است. خیلی از این آقایان با پرچم طرفدار امام، سینه چاک کرده اند اینجاست که انسان خیلی ناراحت می شود. ما نباید تاریخ را فراموش کنیم. شال سبز نشانۀ اهل بیت نیست گفته ها و کردار ائمۀ هدی اگر فراموش شود که دقیقاً همانی می شود که آمریکا و انگلیس و غرب می خواهد. موج سبز هم یک هشدار است یک علامت خطر است. ندای الله اکبری که بعضی از مردم بر پشت بام خانه هایشان به معنای مخالفت با اصل مسلم قانون اساسی و به تبعیت از رادیو      بی بی سی سر می دهند همان داستان قرآن به سر نیزه کردن عمروعاص و مخالفین مولا علی (ع) است. این یک حقۀ کثیف تاریخی است و مطمئناً این دفعه مردم هشیارند و گول نمی خورند. ما نباید بگذاریم تاریخ تکرار شود و عمروعاص های این انقلاب چهره نمایی کنند و به اهداف شیطانی (ولی قرآن به دست) خود برسند.

هشتم اینکه: شکی نیست که صحنه گردانان اصلی این آشوب ها مجری دستورات غرب و دست نشاندۀ آنها نیستند ولی تا دیر نشده باید برگردند و الا در گردابی گرفتار می شوند که انتهای آن مهر بطلان است. این افراد از ذخیره های انقلاب اسلامی اند و باطل شدن ایشان نیز برای انقلاب خسرانی بزرگ است ولی اگر هم چنین شد جای نگرانی نیست چون انسانهای وارسته و پاک دامن در این انقلاب کم نیستند که بتوانند اوضاع را اداره کنند.

نهم اینکه: ندای سکولار معابانه ای که آقایان سر داده اند بسیار عجیب است و این همانی است که آمریکا و غرب می خواهد و سخت مورد حمایت آنان است. کسانی که یک عمر است برای برپایی انقلاب ناب محمدی کوشیده اند حالا چه شده که ندای پشیمانی سر داده اند و با آهنگ دشمن همنوایی می کنند. کسانی که می گویند ما در خط امامیم امام راحل عظیم الشأن می فرمایند هر وقت دیدی دشمن از تو تعریف کرد به خودت و عملت شک کن. تعریف دشمن نشانۀ خوبی نیست و این ره که تو می روی به ....

دهم اینکه: ای رهبر عزیز انقلاب و ای فرزند فاطمه ما همه سربازان سینه چاک شماییم و افتخار می کنیم که فردای قیامت گواهی دهیم که در خدمت شما بوده ایم و آخر کلام اینکه ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند وای اگر رهبرم حکم جهادم دهد.  در این صورت دنیا را بر سر آقایان خراب خواهیم کرد. والعاقبه للمتقین

ادامه مطلب ...