‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).
‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).

بیوگرافی اینجانب در سایت هینداوی

بیوگرافی و مقالات سایت شده ی اینجانب در سایت پابلیشر Hindawi

http://www.hindawi.com/45208980/

دنیای حقیقی و آن دنیا در توصیف یک جراح و متخصص مغز آمریکا

برای دیدن باغی از گل روی لینک زیر کلیک کنید و موس را حرکت دهید تا باغی از گل ایجاد کنید قطعاً این کار لبخندی بر لبان شما خواهد نشاند و هدف من هم همین بود که با این کار لخندی بر لب شما بنشانم موفق باشید

http://www.procreo. jp/labo/flower_

======================================

مجله آمریکایی «نیوزویک» در شماره جدید خود مطلبی را به پزشک متخصص مغز و اعصاب اختصاص داده است که به گفته خودش، هفت روز «زندگی‌ای با هوش غیرانسان» را تجربه کرده است، تجربه ای که وی آن را حسی شیرین و «آن جهانی»  می داند. وی از دنیایی سخن می گوید که اتحاد اساس آن است و آن قدر زیباست که «پنج ثانیه اش ارزش عمری انتظار را دارد


دکتر «ایبِن الکساندر» که تجربه خود از مرگ و نیستی را در مطلب ویژه مجله «نیوزویک» به رشته تحریر در آورده، می‌نویسد:

به عنوان یک جراح مغز هیچگاه به پدیده تجربه‌های جهان پس از مرگ و چنین مقولاتی باور نداشتم. پدرم هم مانند خود من جراح مغز و اعصاب بود و من نیز به تبعیت از او راه خود را در دنیای علم پی گرفتم و جراح مغز شدم و در دانشگاه های زیادی از جمله «دانشگاه هاروارد» به تدریس این شاخه از علم پزشکی پرداختم. بنابراین، ‌کاملاً می دانم در مغز آدم‌هایی که ادعا می کنند آن جهان را تجربه کرده‌اند چه می‌گذرد.

مغز آدمی از مکانیسم اعجاب آور و در عین حال فوق العاده ظریفی برخوردار است، کافیست اندکی از اکسیژن دریافتی مغز بکاهید تا واکنش نشان دهد. با چنین اوصافی، برایم جای تعجب چندانی نداشت که آدم‌هایی را ببینم که بعد از گذران دوره درمانی پس از آسیب‌های جدی و بازیابی هوشیاری خود، از تجربه‌های شگفتشان افسانه‌سرایی‌ها کنند. اما هرچه می‌گفتند هرگز بدان معنا نبود که چنین بیمارانی در دنیای واقعی به جایی سفر کرده باشند. مورد من نیز از دو جهت با تجربه همه این بیماران متفاوت بود؛ اول اینکه بخش کورتکس مغز من به طور کامل از کار افتاده بود و دوم اینکه در تمام مدت اغما نشانه‌های حیاتی من تحت نظارت دقیق پزشکان قرار داشت و پیوسته ثبت می‌شد.

این را هم بگویم که پیش از این‌ها، تعریفی که از خودم داشتم یک مسیحی معتقد بود که چندان هم عامل به فرائض دینی نیست. با این وجود از کسانی که علاقه‌مند بودند عیسی مسیح را موجودی فراتر از یک آدم خوب معمولی به حساب آورند هم کینه‌ای به دل نداشتم. حرف آنهایی را می‌فهمیدم که دوست داشتند باور کنند که بالاخره یک جایی در این دنیا خدایی هم هست و در دلم بهشان غبطه می‌خوردم که این ایمان بدون شبهه چه آرامشی را برایشان به ارمغان آورده. با این همه، به عنوان یک دانشمند می‌دانستم که خودم نباید چنین باورهایی داشته باشم.


برای دیدن ادامه این مطلب خواندنی روی ادامه مطلب کلیک کنید.

ادامه مطلب ...

پژوهشگر برتر استان در دانشگاه پیام نور

خوشبختانه در انتخاب پژوهشگر برتر سال جاری ، اینجانب به عنوان پژوهشگر برتر استن در دانشگاه پیام نور انتخاب و در روز پنجشنبه 30/9/1391 جایزه و تقدیرنامه مربوطه را دریافت کردم. در این جلسه که در سالن فرزانگان دانشگاه ایلام با حضور جناب آقای دکتر علی محمدی ریاست دانشگاه ایلام ، جناب آقای دکتر عسکری معاونت برنامه ریزی استانداری، و آقای مهندس کریمی معاونت مالی استانداری (با توضیحات مبسوط هر کدام) و همه پژوهشگران برتر استان برگزار شد در پایان همه پژوهشگران برتر مورد تقدیر قرار گرفتند و لوح تقدیر دریافت کردند.

مایه خوشحالی است که در اولین سال عضویت هیئت علمی دانشگاه پیام نور توانستم به عنوان پژوهشگر برتر استان در دانشگاه پیام نور انتخاب شوم در وهله اول این هدیه را به تک تک اعضاء تیم تحقیقاتی اینجانب که در واقع برای این انتخاب زحمات زیادی کشیدند تقدیم می نمایم. 


عکس های از سالن فرزانگان در روز پنج شنبه در زیر آمده است: