‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).
‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).

جابجایی مدیران اثرگذار و کارآمد راهکار توسعه استان نیست

به نقل از خبرگزاری ملکشاهی انلاین:     لینک خبر

خیلی از مدیران استانداری و سیاسیون می خواستند به هر شکل ممکن کار را مختل کنند و هر چند گاهی یکبار به بهانه اینکه فلانی به لحاظ تفکری جزء طیف حاکم نیست باعث حذف من شدند.

 

به گزارش ملکشاهی خبر به نقل از ایلام رصد: پارک علم و فناوری، سازمانی است که بوسیله متخصصین حرفه ای مدیریت می شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت های حاضر در پارک و موسسه های متکی بر علم و دانش است. برای دستیابی به این هدف، پارک جریان دانش و فناوری را در میان موسسات آموزش عالی و پژوهشی، شرکت های خصوصی و بازار به حرکت انداخته و با مدیریت خود رشد شرکت های متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرآیندهای زایشی تسهیل می کند. کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش محور، تجاری سازی نتایج تحقیقات وتحقق ارتباط بخش های تحقیقاتی و تولیدی و خدماتی جامعه ، افزایش قدرت رقابت و رشد شرکت های متکی بر دانش، کمک به جذب دانش فنی و سرمایه های بین المللی و داخلی، افزایش حضور و مشارکت تخصصی شرکت های فناوری داخلی در سطح بین الملل، حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های کوچک و متوسط فناوری و حمایت از موسسه ها و شرکت های تحقیقاتی و مهندسی نوآور، با هدف توسعه فناوری و کارآفرینی از اهداف طراحی شده برای پارک علم و فن آوری است.

مدت زمان زیادی از آغاز به کار پارک علم و فن آوری استان ایلام نمیگذرد این سازمان با محور قرار دادن اهداف ذکر شده بصورت رسمی و با مدیریت دکتر "سامی سجادی فر" به عنوان راه انداز پارک در ایلام دی ماه سال 92 راه اندازی شد.

در راه اندازی پارک علم و فن آوری استان ایلام، بسیاری تلاش کردند و از جان و دل برای به ثمر رسیدن این نهال که اکنون درخت جوانی شده است همت گماشتند.

دکتر "سامی سجادی فر" به عنوان راه انداز پارک علم و فناوری استان و سرپرست سابق این سازمان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ایلام رصد از تلاش هایی می گوید که در به ثمر رساندن این نهال و در جهت خدمت به مردم ایلام انجام داده است. مشروح این گفتگو را در زیر می خوانید:

ایلام رصد:: لطفا از روزهای آغاز به کار و راه اندازی پارک علم و فن آوری بگوئید؟

سجادی فر::  من هم به نوبه ی خود از اینکه این فرصت را در اختیار بنده گذاشتید تشکر می کنم انشاء الله که بتوانم اطلاعات مفیدی را محضر خوب و دوست داشتنی مرد ایلام عرض کنم.

در اردیبهشت ماه 92 با دعوت از سوی دفتر استانداری وقت و معاونت برنامه ریزی استانداری،  حکم اولیه بنده با عنوان مسئول راه انداز صادر و بنده را به وزارت علوم معرفی کردند.

یک جلسه ی معارفه در حضور آقای دکتر رشیدی – مدیرکل فناوری وزارت علوم برگزار شد و مسائل مربوط به راه اندازی پارک علم و فناوری با شدت پیگیری شد، در ابتدای راه مشکلات عدیده ای وجود داشت. اطلاعات استان و حتی مدیران از پارک علم و فناوری بسیار اندک بود و حتی یک مرحله خواستند ما را به شهرداری ایلام معرفی کنند. تکالیفی که از طرف وزارت علوم برای استان تعیین شده بود اهداء زمین و مکانی موقت به مدت 5 سال که پارک علم و فناوری بتواند تا شروع ساخت و سازهای خود فعالیتهای خود را انجام دهد که متأسفانه تا کنون که در خدمت شما هستم هنوز این دو شرط اولیه محقق نشده است.

به عبارت دیگر اگر ارتباطاتی را در این زمینه به خدمت نمی گرفتیم هیچوقت استان ایلام نمی توانست دارای پارک علم و فناوری شود. اولین جلسه ی معارفه برای شناخت وزارت و خصوصاً شخص آقای دکتر رشیدی از اوضاع و افکار مدیران ارشد استان برگزار گردید و بنده با ماشین شخصی رفتم کرمانشاه و ایشان را برای دیدار با استاندار ایلام، دعوت کردم، که متاسفانه این جلسه برون رفت خوبی نداشت و دیدگاه منفی وزارت برای راه اندازی پارک را دامن زد و مشکلات سر راه را بیشتر کرد.

مدت زمان زیادی را برای در اختیار گیری مکانی آبرومند برای استارت اولیه شروع کردیم و این مسئله مقداری به طول انجامید و بالاخره با پیگیری مکرر آقای دکتر عسکری و دستور استاندار وقت، دو طبقه ی ساختمان بخشداری ایلام با دردسرهای بسیار و سنگ اندازی جناب آقای حیاتی فرماندار وقت ایلام در اختیار پارک قرار گرفت.

ساختمان بسیار نامناسبی بود چند نفر از دوستان را که از قبل بدون هیچ گونه حق الزحمه ای به ما کمک می کردند را بسیج کردیم و با تکمیل ساختمان، بالاخره از دیماه سال 92 رسماً دفتر را افتتاح کردیم. حدود 8 ماهی این داستان طول کشید و پارک هیچگونه رسمیتی نداشت ولی ما با قدرت کار خود را انجام می دادیم.

تا دیماه 92 هیچگونه وجهی به کسانی که در طول این مدت به من کمک می کردند پرداخت نشد و کسی هم حاضر نبود برای شکل گیری سازمانی که نه به دار بود و نه بار هزینه ای پرداخت کند.

با پیگیری های مکرر در وزارت علوم بالاخره توانستیم قبل از اخذ موافقت اصولی، ردیف بودجه دریافت کنیم و این یک شاهکار برای رشد فعالیتهای پارک بود که خوشبختانه اتفاق افتاد و جا دارد از همکاری دوست گرانمایه و استاد گرانقدر جناب آقای دکتر "علی جبار رشیدی" بسیار تشکر کنم.

بالاخره از دیماه 92 با چند نفر قرارداد همکاری بسته شد و پارک رسماً فعالیتهای خود را شروع کرد ولی در ابتدای راه بودیم و مخالفت عده ای برای استخدام در پارک شروع شد. این جریان به شکل جدی داشت فعالیتهای پارک را تحت شعاع خود قرار می داد که بالاخره پای بازرسی استانداری و بازرسی قوه ی قضائیه به پارک برای بررسی وضعیت استخدام ها باز شد. استخدام نیروها بر اساس مصوبه هیئت امنا صورت گرفته بود و جای هیچگونه بحثی وجود نداشت، تمام مستندات و دفاعیات مکرر تحویل شد و بالاخره دوستان قانع شدند که قرارداد های همکاری در قالب اجازه و قانون بوده است و با وجود سخت گیری های بسیار، و اینکه خیلی ها هم نمی خواستند پارک شکل بگیرد، این مسئله حل و فصل شد حتی بعضی ها پای ما را به دادگاه باز کردند ولی در نهایت با تدبیر، مسائل حل و فصل شد و تا حدودی از بحرانهای ایجاد شده دور شدیم و تلاش زیادی می کردم که پای سیاسیون به پارک باز نشود.

خیلی از مدیران استانداری و سیاسیون می خواستند به هر شکل ممکن کار را مختل کنند ولی با درایت زیاد نتوانستند و تعدادی بودند هر چند گاهی یکبار به بهانه اینکه فلانی به لحاظ تفکری جزء طیف حاکم نیست می خواستند باعث حذف من شوند.

اقدام دیگر؛ تلاشهای اولیه برای آموزش نیروهای پارک بود. تعدادی ایده توسط دایره ثبت و پذیرش پارک دریافت شد. هیچ گونه تجربه ای در استان برای کمک و راهنمایی در این راستا وجود نداشت و واقعاً به دلیل اینکه پارک دارای یک کار حرفه ای است جهت آموزش و به روز رسانی نیروها بازدیدهای متعددی برگزار شد فرمهای مورد نظر پذیرش برگرفته از تجربیات دیگر پارکهای موفق دریافت و در طی مراحل متعدد و طاقت فرسا تلاش جدی انجام شد که بتوانیم کارهای اولیه پارک را انجام دهیم. ساختار پارک را شکل دادیم و کارشناسان مربوطه را تعیین کردیم. از داورها و اساتید دانشگاهی هیچ اطلاعاتی وجود نداشت  و مع الاسف بنیاد نخبگان ایلام و مرکز رشد دانشگاه ایلام که همزمان توسط جناب آقای دکتر سالکی مدیریت می شدند، هیچ کمکی در این زمینه به ما نکرد البته وظیفه سازمانی هم نداشتند ولی می توانستند کمک کنند و شخصاً برای جمع آوری اطلاعات اقدام کردیم و کلی هم به زحمت افتادیم.

با زحمات و هماهنگی های فراوان اولین جلسات استانی را با حضور دکتر کریمیان اقبال برگزار کردیم و در یک روز فشرده برنامه های قابل قبولی را در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه اولین سابقه برگزاری جلسات مهم بود به صورت صد در صدی تمام کارها را رصد می کردم و اصولاً برای بهتر انجام دادن آن بسیار دقیق میشدم و خوشبختانه توانستیم ذهنیت بسیار مثبتی در ذهن آقای دکتر کریمیان اقبال ایجاد نماییم و این شد مبنای کارهای بزرگتر و بهتر در پارک و شکل کارهای ما روند تازه ای به خود گرفت.

ایلام رصد:: با توجه به اینکه اداره پارک و اهداف مد نظرآن یک حوزه تخصصی بود، روند آموزش نیروهای استخدامی چگونه انجام گرفت؟

آموزش نیروهای پارک یکی از کارهای بسیار سخت ولی ضروری بود که به شدت ذهن مرا به خود مشغول کرده بود و کارهای اساسی نیز انجام دادیم. در آموزش نیروهای پارک باید از زحمات جناب آقای دکتر بادکو، جناب آقای مهندس رحیمی و سرکار خانم دکتر خان احمدی و کارکنان دوست داشتنی پارک علم و فناوری کرمانشاه و همچنین پارک علم و فناوری همدان، کردستان، لرستان تشکر کنم. شهرک علم و تحقیقاتی اصفهان هم با برگزاری دوره های آموزشی بسیار خوبی به ورزیدگی نیروهای پارک و فهم پارک و پارک داری، کمک شایانی به نیروهای پارک ایلام کردند. یکی از مشکلات اصلی پیش روی دفاع از برنامه کاری پارک بود که با زحمات بی شائبه تعدادی کارکنان پارک و مشاور اولیه توانستیم از برنامه کاری پارک دفاع کنیم. اشکالاتی گرفته شد و شهرک علم و تحقیقاتی اصفهان بنا به پیشنهاد وزارت علوم به عنوان مشاور برای مدت یکسال تعیین و قرارداد همکاری بسته شد. کارگاههای آموزشی بسیار جذاب و خوبی با انعکاس خبری برگزار گردید و خوشبختانه موجب استقبال بی نظیر دانشجویان، نخبگان، واحدهای فناور و اساتید دانشگاه قرار گرفت و این کار در سرازیر شدن ایده ها به سمت پارک و اعتمادسازی بسیار موثر بود.

ایلام رصد:: در مورد فضای فیزیکی و ساختمان کنونی پارک علم و فن اوری توضیح بدهید که آیا متعلق به خود پارک است؟

این ساختمان راتوانستیم با رایزنی فراوان در سال 93 و برای مدت 5 سال به مبلغ 300 میلیون تومان از دانشگاه باختر اجاره کنیم و البته قرار شد اگر بیمه ای از دانشگاه باختر اخذ شود پارک مبلغ 50 میلیون تومان دیگر به مبلغ فوق اضافه نماید که تا کنون مبلغ 300 میلیون تومان به طور کامل پرداخت شده است.

بالاخره از بهمن ماه 93 پارک علم و فناوری در ساختمان جدید که اتفاقاً نمای نسبتاً قشنگی هم داشت مستقر شد. تا آماده سازی و ساخت و ساز و پارتیشن بندی و تکمیل ساختمان، داستانها داشتیم و خون دلها خوردیم. میهمانسرای پارک را هم خوشبختانه در یکی از اتاقهای ساختمان طراحی و پیاده سازی کردیم. سالن جلسات و دیگر تجهیزات مورد نیاز را با بهترین وضعیت و کمترین قیمت روبراه کرده و کم کم شروع به استقرار واحدهای فناور کرده وبصورت عملی فعالیت پارک وارد فاز جدیدی شد و نگاهها را تا حدی توانست به خود معطوف کند، و واقعاً تا این مرحله کارهای بسیار سخت و طاقت فرسایی انجام شده بود.

به جرأت می توانم بگویم که هیچ کسی حاضر نبود در ابتدای کار، بدون هیچ اجر و مزدی و با این جدیت و تلاش مضاعف، پیگیر راه اندازی پارک باشد. از ابتدای سال 94 کارهای مربوط به آموزش واحدهای فناوری را به شکل کاملاً تخصصی شروع کردیم و تلاشهای استاد ارجمندم جناب آقای دکتر کریمیان اقبال واقعاً کارساز و اثرگذار بود. همکاری با دانشگاههای ایلام و خصوصاً دانشگاه ایلام در سرلوحه کارهای من بود بنابراین تمام تلاش خودم را می کردم که کوچکترین مشکلی به وجود نیاید. خوشبختانه در دانشگاه دوست گرانمایه و  دانشمند فرزانه ام جناب آقای دکتر مهدی زاده ارتباطات بسیار نزدیکی را با ما برقرار کرده بود و این کار ما را بسیار امیدوار می کرد. بحث پیشنهاد واگذاری زمین در دوره ی آقای دکتر صحرایی تقریباً رد شده بود ولی با آمدن آقای دکتر علی اکبری در ابتدا توسط ایشان مورد توافق و توسط آقای دکتر مهدی زاده پیگیری شد که متاسفانه به دلایل نامعلوم هیچ وقت در دوره ی ما، واگذاری زمین به پارک علم و فناوری محقق نشد.

تلاشهای زیادی هم انجام گرفت ولی بی نتیجه ماند که البته امید زیادی می رود با اعتبارات ذخیره شده و ارتباط تنگاتنگ سرپرست جدید پارک با دانشگاه، بالاخره این امر محقق شود.

دفاع از برنامه کاری پارک در سال 93 در شورای گسترش انجام شدو نهایتاً شورای گسترش وزارت علوم موافقت اصولی و در واقع شناسنامه پارک علم و فناوری را صادر کردند و خوشبختانه یکی از نگرانی های اصلی ما، با تلاش و زحمتهای افراد زیادی  از سر راه برداشته شد. مسکن و شهرسازی شرط واگذاری زمین را صدور موافقت اصولی اعلام کرده بود و بعد از صدور موافقت اصولی کارهای اولیه برای صدور سند 5 هکتار زمین در کمربندی شرقی ایلام انجام شد و واگذاری این زمین هم در مراحل نهایی قرار دارد چون تمام اسناد مربوطه به مسکن و شهرسازی تحویل داده شده است. این زمین غیر از زمین واگذاری دانشگاه ایلام است. در مسیرهای مختلفی برای رفع مشکلات پارک تلاش کردیم. در سال 94 به عنوان نایب رییس انجمن پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد ایران در انتخابات انجمن، انتخاب شدم و این مسئله نگاهها را به سمت پارک علم و فناوری ایلام تغییر داد و نگرانی بعضی از سیاسی کاران استان را به عینه در زمینه سنگ اندازی پارک می دیدم. این شد شروع بعضی از مشکلات که با انجام فعالیتهای بزرگتر و کارشناسی تر، عمیق تر هم شد. حضور موفق در نمایشگاه کیش و ارتقاء روابط بین الملل و عقد اولین تفاهم نامه ی بین المللی همکاری با استاندار واسط و کشور عراق، تصمیم بعضی مدیران را برای تعویض مدیریت در پارک به واقعیت تبدیل کرد. البته انتقادهای کارشناسانه ی اینجانب بر بدنه ی تصمیم بگیر در وزارت علوم هم به این تصمیم کمک کرد. به طور واضح و روشن، با انجام کارهایی که با کمک نیروهای جوان ایجاد کرده بودیم، امید را در چشمهای واحدهای فناور می دیدم. ارتباط بسیار عاطفی را با واحدهای فناور داشتم و این مسئله کار را برای من آسان کرده بود کاری که از دست خیلی ها برنمی آمد. با باور قلبی برای بزرگ کردن و درآمدزایی شرکتهای مستقر در پارک تلاش می کردم. از هیچ روزنه ای برای باز شدن دریچه ی امید و بازاریابی غافل نبودم. و بالاخره تصیم مدیران استانی و وزارت علوم در روز 27 دیماه با تماس آقای دکتر پیری با من، فردای آن روز آقای دکتر مهدی زاده و آقای دکتر طاهر پور را برای تغییر و تحول، استقبال کردیم. من به شخصه برای آقای دکتر طاهر پور آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم سازمان تازه تشکیل یافته ی آماده ای را که تحویل ایشان داده ام را بتوانند به خوبی هدایت و رهبری کنند و بتوانند پارک علم و فناوری را از هرگونه حاشیه سازی دور کنند و به خوبی به افق ترسیم شده نزدیک نمایند.

من واحدهای فناور و کارمندان پارک علم و فناوری را مثل فرزندان خودم دوست دارم و به پارک علم و فناوری هم به عنوان یکی از نقاط روشن رزومه کاری خودم نگاه می کنم و قطعاً در آینده موجب رشد اقتصادی زیادی در استان خواهد شد.

ایلام رصد:: از آمار و اطلاعات پارک بفرمائید و از اعتباراتی که در این مدت در اختیار داشتید؟

دکتر سجادی فر:: پذیرش واحدهای فناور و داوری طرحهای دریافتی را از سال 93 ولی استقرار واحدهای فناور را از اردیبهشت ماه 94 شروع کردیم. تا دیماه 94 مجموعاً 237 ایده توسط پارک دریافت شد و از این تعداد 57 جلسه ی داوری برگزار گردید که تصاویر و متن توضیحی این جلسات در سایت ایلپارک به آدرس http://ilparkir موجود است. از دیماه سال 92 تا دیماه سال 94 حدود 2 و نیم میلیارد تومان اعتبارات تخصیصی در حسابهای پارک نزد بانک تجارت شعبه ی سیدالشهداء وجود دارد. حدود 420 میلیون تومان درآمد اختصاصی داشتیم و حقوق پرداخت شده در طول این دو سال به کارمندان یک سوم درآمد اختصاصی  بوده است، و می بینیم که ریالی از بودجه های تخصیصی پارک برای پرداخت حقوق کارکنان هزینه نشده است و مبلغ زیادی نیز ذخیره شده است.

در مجموع به 18 واحد فناور حدود 300 میلیون تومان وام بدون درصد و کمک بلاعوض شده است که رقم چندانی نیست و در همین مدت گردش مالی شرکتهای دریافت کننده ی این اعتبارات حدود 7 یا هشت برابر و بالغ بر 2 میلیارد تومان بوده است که خیلی امیدوار کننده است.

ایلام رصد: به عنوان مسئول راه انداز و مؤسس پارک علم و فناوری، چه توصیه ای به مدیران جدید پارک و واحدهای فناور دارید؟

دکتر سجادی فر: در اولین جلسه با جناب آقای طاهرپور، خیلی خوشحال شدم که ایشان خود را شخصی بدور از سیاست زدگی و اخلاق مدار قلمداد کردند و من امیدوارم ایشان بتوانند با درایت تمام پارک را از سیاسی کاری دور کنند و به شکل شایسته ای هدایت و مدیریت کنند. و من از ایشان تشکر می کنم که این بار سنگین را قبول کردند و برای موفقیت بیشتر ایشان دعا می کنم. در اولین اقدام ایشان را به همه ی گروههای فناوری کشور اضاف کردم و به ایشان خوش آمد هم گفتم. به واحدهای فناور عزیز و فعال و در واقع به فرزندان عزیزم هم توصیه می کنم تمام تمرکز خود را روی موفقیت ایده های خود بگذارند و از هیچ تلاشی برای آبادانی ایلام دریغ نکنند. شک ندارم امیدها، نگاهها و مسئولیت های زیادی متوجه شما عزیزان است.

ایلام رصد: از جابه جایی و تغییر صورت گرفته نگران وناراضی بودید؟

دکتر سجادی فر: نگرانی من از دو جنبه است یکی اینکه در استان ایلام مدیریت بسیار سخت است. هر وقت دیده می شود مدیری عملکردی موفق داشته و باعث تحول و رونق استان می شود باید حمایت شود نه تلاش کنیم راه خدمت اورا ببندیم و مانع فعالیتش شویم، و جنبه ی دوم این است که به تمام معنا، امید را در دل واحدهای فناور ایجاد کرده بودم و واقعاً با فعالیتهای انجام شده در حال رونق گرفتن بودند.

واقعا زمان مناسبی برای این تغییر نبود و این حرف را نه به خاطر خودم که از بار مسئولیت فارغ شده ام، بلکه بخاطر روند کاری پارک و اهدافی که مد نظر بود و ناتمام ماند عرض می کنم، و گرنه مسئولیت همواره برای کسی که دغدغه مردم و پیشرفت استان را دارد همواره سنگین و واگذاری آن به فردی که توانی لازم را داشته باشد خوشایند خواهد بود.

ایلام رصد: با وجود مدت زمانی که از این جا به جایی می گذردچرا تا کنون مراسم تقدیر و معارفه برگزار نشده است؟

دکتر سجادی فر: اطلاع دقیقی ندارم، این را باید از دیگران بپرسید. ولی آنچه مرسوم است اینگونه بوده که ما به عنوان انسانهای متمدن همواره از مدیران سابق که وقت گذاشتند و خدمت کردند و باعث ایجاد خدماتی شده اند تقدیر می کنیم.

ایلام رصد: با تشکر از سخنان روشن گرایانه شما آقای دکتر، آیا پارک علم و فن آوری در تحقق اقتصاد مقاومتی نقشی دارد؟

دکتر سجادی فر: یکی از کارها و اقدامات در اقتصاد مقاومتی، افزایش بنیه علمی و تکیه بر دانش و فناوری داخلی و از طرفی تقویت آن است. اگر در جایی بتوانیم ایده های خام را به فناوری و خلق ثروت برسانیم و از نیروی با انرژی جوان کشورمان استفاده کنیم هم اشتغال زایی کردیم و هم وابستگی اقتصاد را کم کرده ایم و هم توان قدرت درون زایی کشور را ارتقاء داده ایم و این یعنی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی . شرکتهای فناور و دانش بنیان هم در زمان تحریم و هم در زمان پساتحریم دریچه ی ورود ایران به قله های افتخار خواهند بود.

ایلام رصد: اگر صحبت پایانی دارید لطفا بفرمائید؟

دکتر سجادی فر: بنده در هر جا و هر مکانی همواره امادگی خدمت به مردم کشورم را دارم و همواره خود را یارویاور پارک و واحد های فناور می دانم و خدا را سپاسگذارم که با یاری خداوند و همکاری دوستان توانستم از یک برگه کاغذ صرف، سازمان پویایی مبتنی بر رونق اقتصادی استان ایجاد کنم. و باید بگویم اینکه خیلی ها برای مدیریت پارک علم و فناوری تمایل پیدا کردند نشان میدهد که من در کارم موفق بودم.

یا زمانی که بی طاقتی و ناراحتی واحد های فناور را از این جا به جایی دیدم نشان میدهد که توانسته ام ارتباط خوب و مؤثری با آنان برقرار نمایم.

خدای را شکر می کنم که در مدت زمان تصدی مسئولیتم از هیچ تلاش و کوششی برای خدمت به مردم خوب و لایق استانم مضایقه نکرده و بر این پیشینه خدمتی بر خود می بالم. از شما هم ممنونم که این فرصت را در اختیار من گذاشتید. امیدوارم همیشه موفق باشید.